Prima zi Timişoara Brands Tour 2014: Fornetti

Ieri am vizitat două branduri mari și foarte cunoscute în Romania și încet, încet și în străinătate: Fornetti și Recaș. Da știu, pare ciudată combinația, dar fiecare brand este special în felul său.

Fornetti

Am promis că o sa vă dau detalii așa că voi începe cu prima vizită, cea de la Fornetti. Înainte de orice însă vreau să elimin din start zvonurile care umblau la un moment dat cum că produsele sunt vechi sau expirate ori necorespunzătoare pentru că credeți-mă, au un management al calității foarte bine pus la punct. Am fost foarte plăcut surprinsă, din prisma acestui aspect de  imporanţa acordată igienei angajaților (pentru că aceștia își fac duş înainte și după ce ies din schimb, apoi se îmbracă în schimburi de haine puse la dispoziție de fabrică și poartă desigur bonete, halate mănuși, iar dacă lucrează în zonele reci, poartă și căciuli, pulovere sau veste), dar și a spațiului și a aparaturilor. Pe lângă curățenia pe care fiecare schimb o realizează există o zi pe săptămână în care se face curăţenie generală, adică se spală atât toate ustensilele şi maşinăriile cât şi podelele, pereţii şi tavanele. I-aş invita şi pe la mine acasă dacă tot sunt atât de harnici, mai ales că se apropie Paştele şi e nevoie de o curăţenie generală.

Revenind la lucruri mai serioase, poate nu ştiaţi că Fornetti există în Românai din 2001 ca master-franciză, iar datorită succesului mare pe care l-au avut cu distribuirea produselor de patiserie, s-a hotărât deschiderea unei linii de producţie. Asta se întâmpla în 2002 în comuna Hodoni, judeţul Timiş. Acum, după atâția ani de modernizări, fabrica are linii automate şi chiar corespunde celor mai înalte standarde, ştiu ce spun, am fost şi am văzut. Dar povestea Fornetti a început în Ungaria cu un tânăr care s-a specializat în arta patiseriei în Italia, de aici şi numele italienesc, Fornetti (“cuptoare”).

Povestea Fornetti ne-a fost spusă de carismaticul Mandero (domnul Mandea, director de producţie, cel la care sună cei care au reclamaţii), un om deosebit. Tot de la dânsul am aflat şi că pentru a-ţi deschide o franciză Fornetti (din aceea micuţă cum vedem pe la noi prin oraşe) nu trebuie să le plăteşti lor decât 500 de Euro. În ceea ce priveşte ingredientele folosite, majoritatea sunt din Ungaria mai puţin brânza şi margarina care sunt din România, iar ţara este împărţită pe trei regiuni, vest, centru şi sud-est, din punct de vedere al producţiei. Nu în ultimul rând, au un spaţiu verde, unde au plantat şi o pădurice de plopi şi chiar şi un radio, Radio (cum altfel?) Fornetti.

Îi mulţumesc şi lui Doris Bociort, specialistul PR al Fornetti, cea care a făcut posibil acest tur, a suplimentat informaţiile primite de la domnul Mandea, ne-a oferit de mâncare şi ne-a pus la lucru ca să mâncăm delicioasele patiserii. Şi desigur le mulţumesc şi celorlalţi colegi de la Fornetti care ne-au fost alături la acest tur explicându-ne diverse lucruri sau ajutându-ne să ne coacem propriile foietaje.

 

Mai mute imagini, vezi în album.

Acest proiect este realizat de PRbeta Agency în colaborare cu Prin Banat.Branduri participante: TimișoreanaCramele RecașFornetti, Asociaţia Timișoara Capitală Culturală EuropeanăParteneri de mobilitate: Autonom-Rent-A-Car

Parteneri: FarmecHotel Timişoara şi Restaurant Sabres

Parteneri media: 24-FUNCtrl-D

 

Timișoara Brands Tour este o franciză a Cluj Brands Tour, un concept marca TVdece

Comments

comments

5 Comment

  1. Draga Nico, multumesc pentru un asa articol frumos si pentru cuvintele deosebite. Noi suntem onorati de faptul ca v-am avut oaspeti, am facut ce am stiut noi mai bine sa va simtiti bine la noi si va mai asteptam cu cel mai mare drag . Oricand. Cu orice ocazie. Te pup si mi-a parut tare tare bine ca te-am cunoscut. 🙂 Doris

    1. admin says: Reply

      Doris, iti multumesc si eu pe deschiderea aratata, pentru frumosul tur si desigur pentru diploma de patiser (castigata pe merit) pe care am primit-o :).

  2. marina says: Reply

    Nu cred ca lumea isi facea probleme de igiena angajatilor care produc fornetti ci mai mult de igiena celor care le baga in cuptor si care le vand. Fara manusi si abia veniți de la țigară, într-o ghereta pe lângă care (si se punea si întrebarea daca si in care) misuna tot felul de lighioane

    1. admin says: Reply

      Sa stii ca se fac verificari. Sunt agenti care merg neanuntati la aceste francize pentru a vedea daca totul corespunde sau nu cu standardele Fornetti, daca se constata ca nu corepund, franciza respectiva este amendatata, iar daca abaterile sunt grave, este inchisa.

  3. Marina, daca imi permiti, o sa iti raspund in calitatea mea de angajat al companiei Fornetti Romania. Principala noastra grija, ca fabrica producatoare si distribuitoare de produse de patiserie congelata este ca acestea sa paraseasca fabrica in conditii excelente din punct de vedere calitativ. Cu asta ne ocupam si respectam toate standardele impuse. Magazinele Fornetti din tara, in jur de 600 la numar apartin partenerilor nostri, cei care au deschis franciza Fornetti. Chestiunile semnalate de tine (tigara, lipsa manusilor) nu spunem ca nu se intampla, insa noi facem tot posibilul ca ele sa fie extrem de rare, pana la a indeparta complet astfel de practici din partea vanzatoarelor. Avem reprezentanti (prea putini, din pacate), care, asa cum spunea si posesoarea acestui blog, viziteaza neanuntati magazinele in vederea respectarii tuturor conditiilor impuse de catre noi ca francizori. Daca in momentul in care reprezentantul ajunge la magazin si constata nereguli sunt pasi pe care ii face si magazinul respectiv este atentionat de catre noi. Daca abaterile sunt grave si continua, se poate ajunge pana la inchiderea magazinului. Aceste cazuri sunt extrem de rare, ide cele mai multe ori, magazinele si vanzatoarele respecte conditiile impuse de noi. Asa cum am spun, 600 de magazine nu pot fi controlate zilnic. Insa noi ca firma mizam mult si pe ajutorul consumatorilor care sunt incurajati ca la cea mai mica neregula pe care o constatta in magazin (servirea fara manusi, atitutine ostila a vanzatoarei,etc) sa ne anunte pe noi sa putem remedia situatia. Incurajam astfel de sesizari pentru ca asa cum am spus, incercam sa eliminam neregulile iar noi ca personal nu suntem foarte multi. Numarul de telefon pentru aceste situatii este: 0720-555600. Sper ca am reusit, macar putin, sa te multumesc cu acest raspuns. Grija noastra pentru tot ce se intampla pe piata chiar exista si ne intereseaza foarte mult! Doris

Leave a Reply